თემატური გეგმები


მე-10კლასის  სასწავლო  თემატური გეგმა



თემ
თემატური ერთეული

შინაარსი
საათი
სასწავლო მიზანი. შედეგი
(ესგ)
რესურსი
მეთოდები. სტრატეგია

შეფასება
1.
საუბარი

2.
ძველი ქართული მწერლობა. შესავალი

ქართული მწერლობის სათავეებთან. ქართული დამწერლობა. ქართული სალიტერატურო ენა.
ტექსტზე მუშაობის უნარ–ჩვევების განვითარება, შედარებისა და დასკვნების გამოტანის უნარის განვითარება.
 X.2
შეუძლია დაკვირვება ტექსტზე, ახერხებს საკუთარი აზრის გამოტანას.
წიგნი, რვეული, კალამი, ანბანი
კომპიუტერი
სლაიდშოუ
პროექტორი
ინტერაქცია
ჯგუფური მუშაობა

პაუზებით კითხვა
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება მოსწავლეთა ქცევებსა და აქტივობაზე. კითხვებზე პასუხის გაცემა.
3.
შესავალი

ქრისტიანობის დამკვიდრება, მნიშვნელობა ქართული კულტურისთვის, ქართული კულტურის ადამიანის განვითარების ქრისტიანული გზა, ქართული დამწერლობის პერიოდები, ძვ.ქართული მწერლობა
ჯგუფში მუშაობის უნარ–ჩვევების განვითარება, საპრეზენტაციო უნარ–ჩვევების განვითარება.
 X.3
ამყარებს კონტაქტს მსმენელთან. იპყრობს მათ ყურადღებას, გამოყოფს მთავარს, არსებითს, გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას ინფორმაციის შინაარსისადმი.
წიგნი, რვეული, კალამი, ანბანი
კომპიუტერი
სლაიდშოუ
პროექტორი
ჯგუფური  მუშაობა
პრეზენტაცია
4.
როცა ძალადობა უძლურია

ჰაგიოგრაფიის მხატვრული ბუნებისთვის ავტორი, VI-ის ქართლი. მხატვრული ანალიზის ელემენტები.
ჰაგიოგრაფიული ნაწარმოების გაცნობა–გააზრება. ავტორის ბიოგრაფიის გააზრება, დაკვირვება VI–ის ქართლის მდგომარეობაზე. ინფრომაციის მოძიების უნარის განვითარება. X.4
შეუძლია ინფორმაციის გააზრება და მისი მოძიება.
წიგნი, რვეული,
კალამი
კომპიუტერი
სლაიდშოუ
პროექტორი
პაუზებით კითხვა
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება მოსწავლეთა აქტივობასა და ქცევებზე
5.

იაკობ ხეცესი.. „შუშანიკის წამება” I-II
15
წაიკითხოს და გააანალიზოს ტექსტი. მიხვდეს მის ფუნქციონირებას და ორგანიზებას.
X.6
შეუძლია ტექსტის კომპოზიციის აღწერა. რომელი პირის ტექსტის ავტორი და რა თავისებურებებს ანიჭებს ეს ტექსტს.
წიგნი, რვეული, კალამი
პაუზებით კითხვა. დისკუსია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
გაკვეთილზე აქტივობა, დაკვირვება წვდება თუ არა სიღრმისეულად ნათქვამს.
6.

„შუშანიკის წამება“ IIIთავი
მოსწავლე კითხულობს და აანალიზებს სხვადასხვა ტიპის ტექსტებს ფუნქციონირებისა და ორგანიზების თვალსაზრისით.
X.6
შეძლოს დახასიათება მეტყველების პროცესში მონაწილე პირების რაოდენობის მიხედვით. განსაზღვრავს მეტყველების ტიპს.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
აქტიურობა. კითხვებზე პასუხის გაცემა.
7.

„შუშანიკის წამება“ IVთავი
წაიკითხოს და გააანალიზოს ტექსტი ფუნქციონირებისა და ორგანიზების თვალსაზრისით.
X.6
შეუძლია განსაზღვორს მეტყველების ტიპები, განსაზღვროს ავტორისეული მეტყველება და შეაფასოს.
წიგნი, რვეული
დისკუსია. პაუზებით კითხვა
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება. აქტიურობა. კითხვებზე პასუხის გაცემა
8.

„შუშანიკის წამება“ V-VI
წაიკითხოს და გააანალიზოს ტექსტი ფუნქციონირებისა და ორგანიზების თვალსაზრისით. X.6
შეუძლია განსაზღვროს ფუნქციური სტილი მხატვრულ–გამომსახველობითი ხერხები.
წიგნი, რვეული
დისკუსია. პაუზებით კითხვა
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება და ქცევასა და აქტივობაზე
9.

„შუშანიკის წამება“VII-VIII
წაიკითხოს და გააანალიზოს ტექსტი.
X.9
შეუძლია ნაწარმოების მთავარი იდეის გამოყოფა, პერსონაჟების დაჯგუფება კონფლიქტთან მიმართებაში
წიგნი, რვეული
დისკუსია. პაუზებით კითხვა
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება მოსწავლეთა ქცევასა და აქტოვობაზე
10.

„შუშანიკის წამება“ IX
შეეძლოთ იმსჯელონ სულიერ და ხორციელ მშვენიერებაზე, გაარკვიონ ვარსქენის პოზიცია და დამოკიდებულება ამ საკითხთან.
X.9
შეეძლოთ მსჯელოვა თითოეული გმირისა და ანტიგმირის ხასიათსა და თავისებურებებზე
წიგნი, რვეული
დისკუსია. პაუზებით კითხვა
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება მოსწავლეთა ქცევასა და აქტივობაზე
11.

„შუშანიკის წამება“ X-XI
წაიკითხოს ტექსტი და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.
X.8
შეუძლია გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება პერსონაჟის თუ მოვლენის მიმართ, იასუბროს პერსონაჟის როლზე
წიგნი, რვეული
დისკუსია. პაუზებით კითხვა
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება ჯგუფში მუშაობასა და აქტივობაზე
12.

„შუშანიკის წამება“ XI-XII
წაიკითხოს ტექსტი და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.
X.8
შეუძლია იმსჯელოს ნაწარმოებში წამოჭრილ პრობლემებზე
წიგნი, რვეული
დისკუსია. პაუზებით კითხვა
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება ჯგუფში მუშაობასა და ქცევებზე
13.

„შუშანიკის წამება“ ანალიზი
დაწეროს თხზულება, გააკეთოს ანალიზი, იმსჯელოს პრობლემებზე.
X.11
შეუძლია დააზუსტოს თხზულების წერის მიზანი და აუდიტორიას
რვეული, თხზულება
პრეზენტაცია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება მოსწავლემ მიაღწია თუ არა მიზანს
14.

ტექსტის წაკითხვის შემდეგ
შეძლოს წაკითხულის გააანალიზება, განსჯა.
X.2
შეუძლია წაკითხულის განსჯა–გაანალიზება
რვეული
პრეზენტაცია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
შეფასება, ხდება დაკვირვება მოსწავლის მსჯელობასა და მეტყველებაზე
15.

„შუშანიკის წამება“ პერსონაჟები
შეეძლოს საკუთარი აზრის ჩამოყალიბება მოქმედ გმირებზე.
X.16
შეუძლია გამოხატოს საკუთარი აზრი ამა თუ იმ გმირის, ავტორის მიმართ. შეაფასოს დადებითად ან უარყოფითად ავტორის პოზიცია
რვეული, თემა
პრეზენტაცია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება თხზულების ორგანიზებაზე
16.

ეს საინტერესოა ნანა ქავთარაძე ორი „შუშანიკის წამება“ ანუ პასიონები
17.

დამატებითი ასონიშნები ძველი ქართულისათვის, მეშველი ზმნა ძვ.ქართულში კავშირები ძვ.ქართულში
შეეძლოს მოსწავლეს ასო ნიშნების წაკითხვა, მეშველი ზმნის მნიშვნელობის გარკვევა და მნიშვნელობის ამოცნობა შეუძლია წაიკითხოს ძვ.ქართულის ტექსტები
წიგნი, რვეული
პაუზებით კითხვა
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
კითხვებზე პასუხის გაცემა
18.

ნაცვალსახელი ნაწილაკის როლში გამომხატველი ნიშანი ძვ.ქართულში რაითა და რაითამცა გარჩევა. ენის ისტორია
შეეძლოს გაარჩიოს ნაწილაკი და ნაცვალსახელი, იცოდეს კითხვის გამომხატველი რა ნიშანი არსებობდა ძვ.ქართულში ხანმეტი და ჰაემეტი ძეგლების გარჩევა. შეუძლია მათი გარჩევა. იცის კითხვის გამომხატველი ნიშანი რომელია.
წიგნი, რვეული
პაუზებით კითხვა
კითხვებზე პასუხის გაცემა
19.

იოანე საბანისძის „აბოს წამება“ მოვემზადოთ ტექსტის წასაკითხად ავტორი, კომპოზიციაVII-II ქართლი. გეოგრაფიული გარემო, ანალიზის ელემენტები
შეძლოს აზრის მკაფიოდ ჩამოყალიბება. ინფორმაციის მოძიება. ბიოგრაფიის გააზრება.
X.1
მკაფიოდ აყალიბებს აზრს. მსჯელობს არგუმენტირებულად. იფარგლება ერთი თემით და თავს არიდებს ზოგად საკითხებზე მსჯელობას.
წიგნი, რვეული
პაუზებით კითხვა
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
კითხვებზე პასუხის გაცემა
20.

„აბოს წამება“ თავი
ინფორმაციის მოძიების უნარ–ჩვევების განვითარება. კვლევის უნარ–ჩვევების განვითარება. X.1
შეუძლია ინფორმაციის მოძიება. საუბრისას შემოიფარგლება კონკრეტული თემით, დამაჯერებლად იცავს საკუთარ მოსაზრებას.
წიგნი, რვეული
პაუზებით კითხვა
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება აქტიურობაზე. კითხვებზე პასუხის გაცემა
21.

„აბოს წამება“ II თავის ნახევარი
მოცემული ნაწყვეტის გააზრება, მსჯლობის განვითარება.
X.4
მსჯელობს მოცემული მონაკვეთის ირგვლივ გააზრებული აქვს მონაკვეთში წარმოდგენილი ფაქტები
წიგნი, რვეული
პაუზებით კითხვა
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება აქტიურობაზე. კითხვებზე პასუხის გაცემა
22.

„აბოს წამება“ IIIთავის პირველი ნახევარი
მოცემული მონაკვეთის გააზრება, მსჯელობის უნარის განვითარება პარალელის გავლება სხვა ნაწარმოებებთან.X.6  
აღწერს ტექსტის კომპოზიციას. აღნიშნავს რომელი პირის ავტორი განსაზღვრავს მეტყველების ტიპს
წიგნი, რვეული
პაუზებით კითხვა
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება აქტიურობაზე. კითხვებზე პასუხის გაცემა
23.

„აბოს წამება“ IIIთავის მეორე ნახევარი
მოცემული მონაკვეთის გააზრება მსჯელობის უნარის გამომუშავება.
X.9
შეუძლია ტექსტის გააზრება. ნაწარმოების, პერსონაჟის ან ავტორის შეხედულების გამოხატვა.
წიგნი, რვეული
პაუზებით კითხვა
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება აქტიურობაზე. კითხვებზე პასუხის გაცემა
24.

„აბოს წამება“ IV თავი
მოცემული მონაკვეთის გააზრება მსჯელობის უნარის გამომუშავება.
X.8
შეუძლია ამა თუ იმ ტექსტის გააზრება, მსჯელობა პრობლემურ საკითხებზე.
წიგნი, რვეული
პაუზებით კითხვა
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება აქტიურობაზე. კითხვებზე პასუხის გაცემა
25.

ტექსტის წაკითხვის შემდეგ აბოს დახასიათება
თხზულების წერის უნარ–ჩვევების განვითარება.
X.11
შეუძლია თხზულების მიზნის დაზუსტება. არჩევს და იყენებს წყაროებს.
სხვადასხვა ლიტერატურული წყაროები. რვეული
დისკუსია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
საშინაო დავალების შემოწმება
26.

მუშაობა ლიტერატურულ პარალელზე ნოდარ წულეისკირი „ღვაწლი და წამება, აბოსი და იოანესი“
პარალელის გავლება სხვა ჟანრის ნაწარმოებთან. მსგავსება–განსხვავების წარმოჩენა.
X.9
შეუძლია პარალელის გავლება. ნაწარმოების ცენტრალური იდეის განსაზღვრა.
წიგნი
პაუზებით კითხვა. დისკუსია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
კითხვაზე პასუხის გაცემა
27.

ტექსტის ენა
შეეძლოს ტექსტის ენაზე დაკვირვება, მწერლის სტილის გარკვევა. პარალელის გავლება სხვა ნაწარმოებთან.
X.9
შეუძლია ტექსტში უცხო სიტყვების ამოკრება და განსაზღვრა. ავლებს პარალელს სხვა წევრებთან.
წიგნი
ვიცი, რა მინდა ვიცოდე
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება აქტივობაზე
28.
ტალანტის გამრავლება

გიორგი მერჩულეს „ცხოვრება გრიგოლ ხანძთელისა“, ავტორი გრიგოლის მოღვაწეობის ხანა, ჟანრი სივრცული გარემო. კომპოზიცია პერიფრაზირება
ავტორის ბიოგრაფიული მონაცემების გაცნობა–გააზრება, ინფორმაციის მოძებნის უნარჩვევების განვითარება.
X.6
შეუძლია ინფორმაციის ამოკრება
წიგნი
პაუზებით კითხვა.
ვიცი, რა მინდა ვიცოდე
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება აქტივობაზე. კითხვებზე პასუხის გაცემა
29.

„ცხოვრება გრიგოლ ხანძთელისა“ I-II-III
მოცემული მონაკვეთის გააზრება. მოქმედი გმირების ხასიათზე დაკვირვება, ახალი სიტყვების ახსნა.
XI
აყალიბებს აზრს მკაფიოდ მსჯელობს ატგუმენტირებულად იყენებს ფაქტებს
წიგნი, რვეული
პაუზებით კითხვა. დისკუსია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება აქტივობაზე. კითხვა–პასუხი
30.

„ცხოვრება გრიგოლ ხანძთელისა“ IV-V-VI
მოცემული მონაკვეთის გააზრება. მოქმედი გმირების ხასიათზე დაკვირვება.
XI
მსჯელობისას იფარგლება კონკრეტული თემით და იცავს საკუთარ მოსაზრებას
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.დისკუსია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება აქტივობაზე. კითხვა–პასუხი
31.

„ცხოვრება გრიგოლ ხანძთელისა“ VII-VIII
მოცემული მონაკვეთის გააზრება, მოქმედი გმირების ხასიათზე დაკვირვება
წიგნი, რვეული
პაუზებით კითხვა. დისკუსია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება აქტივობაზე. კითხვა–პასუხი
32.

„ცხოვრება გრიგოლ ხანძთელისა“ IX-X
მოცემულ მონაკვეთებზე დაკვირვება. საკუთარი დამოკიდებულებების გამოხატვის უნარ–ჩვევების განვითარება.
X.9
საუბრობს პერსონაჟის ხატვის ხერხებზე. მსჯელობს ავტორის მეტყველების თავისებურებებზე.
წიგნი, რვეული
პაუზებით კითხვა. დისკუსია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება აქტივობაზე.
33.

„ცხოვრება გრიგოლ ხანძთელისა“ XI-XII-XIII
მოცემული მონაკვეთის გააზრება. საერო სა სასულიერო პირთა ურთიერთობის გარკვევა.
X.9
საუბრობს საერო და სასულიერო პირთა ურთიერთ მიმართებაზე
წიგნი, რვეული
პაუზებით კითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
აქტიურობა საშინაო დავალების შემოწმება
34.

„ცხოვრება გრიგოლ ხანძთელისა“ XIV-XV-XVI
მოცემული მონაკვეთის გააზრება. ურთიერთობის გარკვევა, მოქმედი გმირების ხასიათზე დაკვირვება.
X.10
იყენებს კითხვის სხვადასხვა ხერხს ძირითადი ინფორმაციის ამოკრეფისათვის. ქმნის ლექსიკონს სიტყვათა მარაგის გასამდიდრებლად.
წიგნი, რვეული
პაუზებით კითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
პრეზენტაცია. კითხვა–პასუხი
35.

„ცხოვრება გრიგოლ ხანძთელისა“ XVII-XVIII
მოცემული მონაკვეთის გააზრება. ინფორმაციული მონაცემების ამოკრება. ახალი სიტყვების ახსნა.
X.10
იყენებს კითხვის სხვადასხვა ხერხს ძირითადი ინფორმაციის ამოკრებისათვის, ქმნის ლექსიკონს
წიგნი, რვეული
პაუზებით კითხვა. დისკუსია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
პრეზენტაცია. კითხვა–პასუხი
36.

„ცხოვრება გრიგოლ ხანძთელისა“ XIX-XX
მოცემულ მონაკვეთზე დაკვირვება. გმირის ხასიათზე დაკვირვება. ავტორის დამოკიდებულების გარკვევა. X.8
საუბრობს იმის შესახებ რაზე დააფიქრა მონაკვეთმა. აკრიტიკებს ან იზიარებს ნაწარმოების პერსონაჟს ან ავტორის შეხედულებას.
წიგნი, რვეული
პაუზებით კითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
საშინაო დავალების შემოწმება. კითხვა–პასუხი
37.

ტექსტის წაკითხვის შემდეგი ანალიზი
იმსჯელოს ავტორის შეხედულებასა და დამოკიდებულებაზე ამა თუ იმ გმირისადმი კომპოზიციაზე.
X.11
აზუსტებს თხზულების მიზანს. არჩევს და იყენებს წყაროებს.
წიგნი, რვეული
ვიცი, რა მინდა ვიცოდე. დისკუსია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება აქტიურობაზე
38.

ლიტერატურული პარალელი ბარნოვი „ტრფობა წამებული“
შეძლოს პარალელის გავლება სხვა ნაწარმოებებთან, საკუთარი აზრის გამოხატვის უნარ–ჩვევების განვითარება. X.15
გადმოსცემს წაკითხულით გამოწვეულ შთაბეჭდილებებს. გამოხატავს პერსონაჟთა მიმართ საკუთარ დამოკიდებულებას.
წიგნი, რვეული
დისკუსია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება აქტიურობაზე
39.

ტექსტის ენა
ლექსიკური მარაგის გამდიდრება.
X.10
შეუძლია ესა თუ ის სიტყვა საჭიროებისამებრ გამოიყენოს
წიგნი, რვეული
დისკუსია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
მუშაობა ჯგუფური თუ ინდივიდუალური
40.

გიორგი მთაწმინდელი „ცხოვრება იოანესი და ექვთიმესი“ ქართველთა მონასტერი ათონზე. ავტორი. კომპოზიცია. ჟანრი
ინფორმაციული მონაცემების გაცნობა ავტორისა და ათონის მთის შესახებ. მოძიების უნარ–ჩვევების განვითარება.
X.7
კრებს ტექსტიდან ფაქტობრივ ინფორმაციას
წიგნი, რვეული
კითხვა–პასუხი
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
აქტიურობაზე დაკვირვება
41.

„ცხოვრება იოანესი და ექვთიმესი“ I-II
წაიკითხოს და გააანალიზოს მოცემული მონაკვეთი.
X.6
შეუძლია წაიკითხოს და გაააგალიზოს ტექსტი
წიგნი, რვეული
კითხვა–პასუხი
აქტიურობა
42.

„ცხოვრება იოანესი და ექვთიმესი“ III-IV
გაიაზროს მოცემული მონაკვეთი. ტექსტზე მუშაობის უნარჩვევების განვითარება.
X.6
წიგნი, რვეული
პაუზებით კითხვა. დისკუსია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
აქტიურობაზე დაკვირვება
43.

„ცხოვრება იოანესი და ექვთიმესი“ V-VI
მოცემული მონაკვეთის გააზრება–განაწილება ჯგუფში მუშაობის უნარჩვევების გამომუშავება.
X.8
ამოკრეფს ტექსტიდან ინფორმაციულ მასალას. აკრიტიკებს ან იზიარებს ნაწარმოების, პერსონაჟის ან ავტორის შეხედულებას
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
აქტიურობაზე დაკვირვება
44.

„ცხოვრება იოანესი და ექვთიმესი“ VII
მოცემული მონაკვეთის გააზრება–გაანალიზება. ჯგუფში მუშაობის უნარჩვევების გამომუშავება.
X.8
იაზრებს ტექსტს. მუშაობს ჯგუფში
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
კითხვა–პასუხი
45.

„ცხოვრება იოანესი და ექვთიმესი“ VIII
მოცემული მონაკვეთის გააზრება–გაანალიზება ჯგუფში მუშაობის უნარჩვევების გამომუშავება. X.8
საუბრობს იმის შესახებ, რამდენად შეესაბამება ან არ შეესაბამება ის, რაც ნაწარმოებშია ასახული
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
კითხვა–პასუხი
46.

„ცხოვრება იოანესი და ექვთიმესი“ ანალიზი
შეეძლოს თხზულების დაწერა სხვადასხვა მიზნით.
X.11
წერის დაწყებამდე აზუსტებს მიზანს ირჩევს შესაფერის სტილს
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
აქტიურობაზე დაკვირვება
47.

ტექსტის ენა, საკუთარი სახელი თორნიკე, ძველი და ახალი
ტექსტში შეეძლოს საკუთარი სახელის მოძიება და გარჩევა რომელია დამახასიათებელი ძვ.ქართულისთვის. ნაცვალსახელის „რაოდენი“. ხმარების შემთხვევების გარკვევა. მსაზღვრელ–საზღვრულის ხმარების შემთხვევა.
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
აქტიურობაზე დაკვირვება
48.
დიდი წიგნი

შოთა რუსთაველის „ვეფხისტყაოსნის“ საერო მწერლობის წარმოშობა.
შეუძლია მოიძიოს გრამატიკული მასალა და იმსჯელოს ძვ.ქართული ლიტერატურისათვის დამახასიათებელ მოვლენებზე
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
აქტიურობაზე დაკვირვება
49.

ავტორი, ჟანრი, პროლოგი
ინფორმაციული მონაცემების მოძიება წიგნზე მუშაობის უნარჩვევების განვითარება.
X.1
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
აქტიურობაზე დაკვირვება
50.

პროლოგი ნახევარი
შეუძლია ინფორმაციის მოძიება, ტექსტზე მუშაობა მკაფიოდ ჩამოაყალიბოს საკუთარი აზრი. წიგნზე მუშაობის ჩვევების განვითარება.
X.1
შეუძლია ინფორმაციის მოძიება და წიგნზე მუშაობა
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
აქტიურობაზე დაკვირვება
51.

პროლოგი II ნახევარი
ინფორმაციული მასალის მოძიება. მონაკვეთის გააზრება წიგნზე მუშაობის ჩვევების გამომუშავება.
X.1
მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს მსჯელობის არგუმენტირებულად
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
აქტიურობაზე დაკვირვება
52.

ამბავი როსტევან მეფისა და ავთანდილისაგან, ნადირობა
ინფორმაციული მასალის მოძიება. მონაკვეთის გააზრება წიგნზე მუშაობის ჩვევების გამომუშავება.
X.1
მკაფიოდ აყალიბებს აზრს მსჯელობის არგუმენტირებულად. მონაკვეთის გააზრება წიგნზე მუშაობის უნარ–ჩვევების გამომუშავება.
X.1
აყალიბებს აზრს გარკვევით. მოცემული მონაკვეთის გააზრება წიგნზე მუშაობის ჩვევების განვითარება. საკუთარი შეხედულებების ჩამოყალიბება.
X.1
წიგნი, რვეული
დისკუსია.
პაუზებითკითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
აქტიურობაზე დაკვირვება. საშინაო დავალების შემოწმება
53.

ამბავი ავთანდილისა ასმათს რომ ეუბნება ქვაბშიგან. შეყრა ტარიელისა და ავთანდილისა
მოცემული მონაკვეთის გააზრება ტექსტზე მუშაობის უნარ–ჩვევების განვითარება. X.1
მსჯელობს არგუმენტირებულად. აყალიბებს საკუთარ აზრს.
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.დისკუსია.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
აქტიურობაზე დაკვირვება. კითხვა–პასუხი
54.

ტარიელისგან საკუთარი ამბის მბობა, ტარიელის გამიჯნურების ამბავი
მოცემული მონაკვეთის გააზრება. საკუთარი აზრის გამოთქმის უნარ–ჩვევების ჩამოყალიბება–განვითარება. X.2
წიგნი, რვეული
დისკუსია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
საშინაო დავალების შემოწმება
55.

წიგნი ნესტანისა საყვარელსა თანა მიწერილი პირველი. წიგნი ტარიელისა საყვარელთან მიწერილი
შეუძლია საკუთარი აზრის ჩამოყალიბება და დაცვა მოცემული მონაკვეთის გააზრება პროლოგში გამოთქმული აზრის განმტკიცება სიყვარელთან დაკავშირებით, საკუთარი აზრის გამოთქმის უნარ–ჩვევების განვითარება.
X.3
შეუძლია გააზრება, მსჯელობა, გამოყოფს მთავარს, გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას საკითხისადმი
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
საშინაო დავალების შემოწმება
56.

წიგნი ტარიელისა ხატაელებთან. ნესტანისაგან ტარიელის ხმობა
მოცემული მონაკვეთის გააზრება.საკუთარი აზრის გამოთქმის და ჩამოყალიბების უნარ–ჩვევების განვითარება. X.3
შეუძლია საკუთარი აზრის ჩამოყალიბება, აზრის გამოთქმა და დაცვა.
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება ჯგუფში მუშაობაზე
57.

წიგნი ხატაელთა მეფისა ტარიელთან მიწერილი და ტარიელისა ნესტანის პირისპირ შეყრა. ხატაეთის დიდი ომი
დაკვირვება ნაწარმოების პერსონაჟებზე წიგნზე მუშობის უნარ–ჩვევების გამომუშავება
X.9
მსჯელობს პერსონაჟების ხასიათებსა და თვისებებზე. აყალიბებს საკუთარ აზრს
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება აქტიურობაზე
58.

წიგნი ტარიელისა ინდოეთის მეფის წინაშე და გამარჯვებით შემოქცევა
მოცემული მონაკვეთი გააზრება. შეეძლოს წაიკითხოს და გააანალიზოს წაკითხული
X.10
შეუძლია შეაფასოს ლირიკული ნაწარმოები მხატვრულ ფასეულობებზე დაყრდნობით.
წიგნი, რვეული
დისკუსია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
საშინაო დავალებების შემოწმება
59.

წიგნი ნესტანისა ტარიელისადმი მიწერილი, ტარიელის დაბნედა და წერილი ტარიელისა ნასტანისადმი
მოცემული მონაკვეთის გააზრება გამოიყენოს მიზნის შესაბამისი სტრატეგია
X.10
იყენებს კითხვის სხვადასხვა ხერხს. ქმნის ლექსიკონს სიტყვათა მარაგის გასამდიდრებლად
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
საშინაო დავალებების შემოწმება
60.

რჩევა ნესტან–დარეჯანის თხოვებისა. ნესტანისა და ტარიელის თათბირი და გამორჩევა
მოცემული მონაკვეთის გააზრება მხატვრულ ხერხებზე, ფასეულობებზე დაკვირვება
X.6
აღნიშნავს რა მხატვრულ გამომსახველობითი ხერხებია გამოყენებული. მსჯელობს ფასეულობებზე
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება აქტიურობაზე
61.

ხვარამშას ძის ინდოეთს მოსვლა ტარიელისაგან მისი მოკვლა. ნესტანის დაკარგვის ამბის ცნობა
მოცემული მონაკვეთის გააზრება. შეეძლოს შეფასება მოქმედ გმირთა საკუთარი აზრის გამოხატვა
X.6
შეუძლია პრობლემატური საკითხის წამოჭრა. იცავს საკუთარ აზრს
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
დაკვირვება აქტიურობაზე
62.

ამბავი ნურადინ ფრიდონისა. შველა ტარიელისაგან ფრიდონისა
მოცემული მონაკვეთის გააზრება. შეეძლოს ფაქტობრივი ინფორმაციის ამოკრება. შეეძლოს ავტორისეული შეფასებების გაანალიზება
X.8
შეუძლია საკუთარი აზრის გამოთქმა და დაცვა
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება აქტიურობაზე
63.

ნესტანის ამბის მბობა ფრიდონისადმი, ამბავი ავთანდილის არაბეთის შექცევისა. დათხოვა ავთანდილისაგან როსტევან მეფისაგან და ვაზირის საუბარი, ავთანდილის საუბარი შერმადინთან
მოცემული მონაკვეთის გააზრება. შეფასება მოქმედი გმირების საქციელისა
X.8
აყენებს საკუთარ წინადადებებს და იცავს მათ
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება აქტიურობაზე
64.

ანდერძი
მოცემული მონაკვეთის გააზრება. იყენებს კითხვის მიზნის შესაბამის სტრატეგიებს მსჯელობის ფასეულობებზე.
X.10
შეუძლია მსჯელობა ამა თუ იმ საკითხებზე, გამოყოფს მთავარ ძირითადს. შეუძლია საკუთარი აზრის დაცვა
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება აქტიურობაზე
65.

ამბის ცნობა როსტევანისგან ავთანდილის გაპარვისა
მოცემული მონაკვეთის გააზრება. იყენებს კითხვის სხვადასხვა სტრატეგიებს, აყენებს პრობლემას და იცავს საკუთარ აზრს.
X.4
იყენებს პრობლემურ საკითხს, არგუმენტირებულად იცავს მას.
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება აქტიურობაზე
66.

ტარიელთან შეყრა მეორედ და პოვნა ავთანდილისგან დაბნედილის ტარიელისა
მოცემულ მონაკვეთს გააზრებულად კითხულობს და აანალიზებს სხვადასხვა ჟანრის ტექსტს.
X.4
განსაზღვრავს ნაწარმოების ცენტრალურ იდეას. გამოყოფს საკვანძო კითხვებს
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება ჯგუფურ მუშაობაზე
67.

ამბავი ლომ–ვეფხვის დახოცვისა გამოქვაბულში წასვლა და ასმათის ნახვა
მოცემული მონაკვეთის გააზრება. კითხვის მიზნის შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.
X.10
იყენებს კითხვის სხვადასხვა ხერხს. იმდიდრებს ლექსიკონს
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
საშინაო დავალების შემოწმება
68.

ავთანდილის წასვლა ფრიდონთან. ავთანდილისა და ფრიდონის შეხვედრა
მოცემული მონაკვეთის გააზრება. განასხვავოს ტექსტში ფაქტობრივი და არაფაქტობრივი
X.7
განასხვავებს და ამოკრეფს ტექსტიდან ფაქტობრივ მასალას
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
დისკუსია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება ჯგუფურ მუშაობაზე. საშინაო დავალების შემოწმება
69.

ავთანდილის წამოსვლა ფრიდონისაგან და ქარავანთან შეყრა. ავთანდილის მისვალ გულანშაროს
მოცემული მონაკვეთის გააზრება. ფასეულისა და არაფასეულის დაპირისპირება, დასკვნის გამოტანა.
X.7
შეუძლია გაანალიზება, საკუთარი შეხედულების ჩამოყალიბება და დაცვა
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.დისკუსია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
აქტიურობა. საშინაო დავალების შემოწმება
70.

ფატმანისაგან ავთანდილის გამიჯნურება. წიგნი ავთანდილისა ფატმანთან. ფატმანისაგან ნესტანის ამბის მბობა, ამბავი  ნესტან–დარეჯნის ქაჯთაგან შეპყრობისა
მოცემული მონაკვეთის გააზრება. საკუთარი შეხედულების გააზრება და დაცვა
X.8
შეუძლია გაანალიზოს საკუთარი შეხედულებების დაცვა, არგუმენტირებული მსჯელობა
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
კითხვა–პასუხი
71.

წიგნი ნესტანთან და წიგნი ნესტანისა ფატმანთან მიწერილი
მოცემული მონაკვეთის გააზრებისას გამოიყენოს კითხვის შესაბამისი სტრატეგიები
X.10
უყენებს კითხვის სხვადასხვა სტრატეგიებს ქმნის ლექსიკონს სიტყვათა მარაგის გასამდიდრებლად
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
კითხვა–პასუხი
72.

წიგნი ნესტანისა საყვარელთან მიწერილი
მოცემული მონაკვეთის გააზრება. დაწეროს თხზულება სხვადასხვა მიზნით, ყურადღება გაამახვილოს ფასეულობებზე
X.11
წერს თხზულებას სხვადასხვა მიზნით. აყენებს პრობლემას და იცავს მას არგუმენტირებულად
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
კითხვა–პასუხი
73.

წიგნი ფრიდონთან ავთანდილისა და ავთანდილის შეყრა ტარიელთან
მოცემული მონაკვეთი გაიაზროს და განასხვავოს ფაქტობრივი და არაფაქტობრივი
X.7
მოკრეფს ტექსტებიდან ფაქტობრივ ინფორმაციას, მიმართავს განსხვავებულ სტრატეგიებს
წიგნი, რვეული
პაუზებითკითხვა.
საშიანო დავალების შემოწმება. აქტიურობაზე დაკვირვება
74.

ავთანდილისა და ტარიელის წასვლა ფრიდონთან და თათბირი
მოცემული მონაკვეთის გააზრება. წაიკითხოს და გააანალიზოს სხვადასხვა ჟანრის ნაწარმოებები
X.9
განსაზღვრავს ნაწარმოების ცენტრალურ იდეას. აჯგუფებს პერსონაჟებს
წიგნი, რვეული
თხზულების დაწერა
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
კითხვა–პასუხი
75.

თათბირი ავთანდილისა და ტარიელის
მოცემული მონაკვეთის გააზრება. წაიკითხოს და გააანალიზოს სხვადასხვა ჟანრის ნაწარმოები
X.9
განსაზღვრავს ნაწარმოების ცენტრალურ იდეას. აჯგუფებს პერსონაჟებს
წიგნი, რვეული
თხზულება
საშიანო დავალების შემოწმება. კითხვებზე პასუხი
76.

ქორწილი ტარიელისა და ნესტანის ფრიდონისაგან, სამივეს ქვაბს მისვლა და არაბეთს წასვლა
მოცემული მონაკვეთის გააზრება. აირჩიოს კითხვის შესაბამისი სტრატეგია.
X.10
იყენებს კითხვის სხვადასხვა ხერხს. იმდიდრებს ლექსიკონს
წიგნი, რვეული
თხზულება
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება ჯგუფურ მუშაობაზე
77.

ქორწილი არაბთა მეფისაგან
მოცემული მონაკვეთის გააზრება. შეძლოს საკუთარი აზრის ჩამოყალიბება.
X.9
იაზრებს ტექსტს. აყალიბებს საკუთარ აზრს და იცავს მას
წიგნი, რვეული
ჯგუფში მუშაობა
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
საშიანო დავალების შემოწმება.
78.

ქორწილის დასასრული
მოცემული მონაკვეთის გააზრება. დაკვირვება შეძლოს პერსონაჟების მოქმედებაზე.
X.10
შეუძლია გააზრება და საკუთარი აზრის არგუმენტირება
წიგნი, რვეული
ჯგუფში მუშაობა
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
საშიანო დავალების შემოწმება.
79.

ტექსტის წაკითხვის შემდეგ. ეს საინტერესოა. ოთხი ციკლი ფერთა მეტყველება
დაუფიქრდეს და გააანალიზოს ტექსტი. გამოთქვას საკუთარი აზრი. გააკრიტიკოს ავტორისეული პოზიცია.
X.10
შეუძლია საკუთარი აზრის ჩამოყალიბება, დაცვა–არგუმენტირება
წიგნი, რვეული
ჯგუფში მუშაობა. დისკუსია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება ჯგუფურ მუშაობაზე.
80.

ნესტანის დახასიათება
დაწეროს თხზულება
XII
წერის დაწყებამდე აზუსტებს თხზულების მიზანს და ურთავს წყაროებს.
წიგნი, რვეული
თხზულება
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება აქტიურობაზე
81.

თინათინის დახასიათება
დაწეროს თხზულება
XII
წერის დაწყებამდე აზუსტებს თხზულების მიზანს და ურთავს წყაროებს.
რვეული, კალამი
თხზულება
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
დაკვირვება აქტიურობაზე
82.

ტარიელის დახასიათება
დაწეროს თემა
X.15
წერს წაკითხულით აღძრულ შთაბეჭდილებებს. წარმოადგენს პრობლემებს რომლებიც დაინახა
რვეული, კალამი
ჯგუფში მუშაობა დისკუსია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
საშიანო დავალების შემოწმება. აქტიურობა
83.

ავთანდილის დახასიათება
გამოიყენოს წერის სტრატეგიები
X.16
თავს უყრის იდეებს, აგროვებს მასალას. იცავს ციტირების წესებს
რვეული
ჯგუფში მუშაობა დისკუსია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
აქტიურობა
84.

მიჯნურობა
გამოიყენოს წერის დროს სტრატეგიები
X.16
თავს უყრის იდეებს, აგროვებს მასალას, იცავს ციტირების წესებს
რვეული
ჯგუფში მუშაობა დისკუსია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
აქტიურობა
85.

მეგობრობა
გამოიყენოს წერის სტრატეგიები
X.16
თავს უყრის იდეებს, აგროვებს მასალას. იცავს ციტირების წესებს
რვეული
დისკუსია
განმავითარებელი,
განმსაზღვრელი
აქტიურობა
86.

პატრიოტიზმი
გამოიყენოს წერის სტრატეგიები
X.16
თავს უყრის იდეებს, აგროვებს მასალას. იცავს ციტირების წესებს
რვეული
დისკუსია
87.

ტექსტის ენა
შეძლოს დაკვირვება მწერლის ენაზე
X.8
შეუძლია მწერლის ენაზე დაკვირვება
წიგნი
დისკუსია
88.
ისმინე სწავლის მძებნელო

სულხან–საბა ორბელიანი, ავტორი „სიბრძნე სიცრუისა“ კომპოზიცია. იგავარაკი
ბიოგრაფიის გაცნობა–გააზრება ტექსტში ინფორმაციის მოძიება. უნარ–ჩვევების განვითარება. კვლევის უნარ–ჩვევების განვითარება. იაზრებს ბიოგრაფიას, შეუძლია მოიძიოს ინფორმაცია, ფლობსკვლევის უნარ–ჩვევებს.
წიგნი, რვეული
დავეხმაროთ ერთმანეთს
89.

245–248
ტექსტზე მუშაობის უნარ–ჩვევების განვითარება. ჯგუფში მუშაობის უნარ–ჩვევების განვითარება. შეუძლია ტექსტზე მუშაობა. ჯგუფში მუშაობის გამოცდილება აქვს
წიგნი, რვეული
დავეხმაროთ ერთმანეთს
90.

„სიბრძნე სიცრუისა“
248–252
ტექსტზე მუშაობის უნარ–ჩვევების განვითარება. ჯგუფში მუშაობის უნარ–ჩვევების განვითარება. შეუძლია ტექსტზე მუშაობა. ჯგუფში მუშაობის გამოცდილება აქვს
წიგნი, რვეული
დავეხმაროთ ერთმანეთს
91.

„სიბრძნე სიცრუისა“
253–256
წაიკითხოს სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ნაწარმოები და გააანალიზოს. კითხუობს და საუნრობს იმის შესახებ თუ რაზე დააფიქრა ნაწარმოებმა
წიგნი, რვეული
პაუზებით კითხვა. დისკუსია
92.

„სიბრძნე სიცრუისა“
256–258
გამოიყენოს კითხვის შესაბამისი სტრუქტურა. აყენებს კითხვის სხვადასხვა ხერხს
წიგნი, რვეული
დავეხმაროთ ერთმანეთს
93.

„სიბრძნე სიცრუისა“
258–265
წაიკითხოს სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ნაწარმოები. შეუძლია ისაუბროს იმაზე თუ რაზე დააფიქრა ნაწარმოებმა. მსჯელობს პრობლემებზე.
წიგნი, რვეული
დავეხმაროთ ერთმანეთს
94.

„სიბრძნე სიცრუისა“
266–271
წაიკითხოს სხხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ნაწარმოები.
X.9
აჯგუფებს პერსონაჟებს, მჯელობს ნაწარმოების კომპოზიციურ თავისებურებაზე
წიგნი, რვეული
დავეხმაროთ ერთმანეთს
95.

„სიბრძნე სიცრუისა“
272–274
წაიკითხოს და გააანალიზოს სხვადასხვა ტიპის ტექსტი
X.6
უთითებს გვხვდება თუ არა ტექსტში ავტორისეული მეტყველება
წიგნი, რვეული
დავეხმაროთ ერთმანეთს
96.

„სიბრძნე სიცრუისა“
274–277
განასხვავოს ტექსტში ფაქტობრივი და ქვეტექსტური ინფორმაცია
X.7
ამოკრეფს ტექსტიდან ფაქტობრივ ინფორმაციას. ამოიცნობს ქვეტექსტ ინფორმაციას
წიგნი, რვეული
პაუზებით კითხვა
97.

„სიბრძნე სიცრუისა“
277–280
წაიკითხოს და გააანალიზოს სხვადასხვა ხასიათის ტექსტი
X.9
კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს . განსაზღვრავს ნაწარმოების ცენტრალურ იდეას
წიგნი, რვეული
დავეხმაროთ ერთმანეთს
98.

„სიბრძნე სიცრუისა“
281–284
წაიკითხოს სხვადასხვა ჟანრის ტექსტი
X.8
საუბრობს იმის შესახებ თუ რაზეა საუბარი ტექსტში
წიგნი, რვეული
დავეხმაროთ ერთმანეთ
99.

„სიბრძნე სიცრუისა“
285–288
წაიკითხოს სხვადასხვა ჟანრის ნაწარმოები
X.8
საუბრობს იმის შესახებ თუ რაზეა საუბარი ტექსტში და რამ დააფიქრა. აკრიტიკებს და იზიარებს ნაწარმოების გმირის ან ავტორის შეხედულებებს.
წიგნი, რვეული
პაუზებით კითხვა
100.

ტექსტის წაკითხვის შემდეგ სულხან–საბა ორბელიანის შეხედულება სწავლა–აღზრდის შესახებ
ტექსტიდან სწავლა–აღზრდასთან დაკავშირებულ ეპიზოდებისა და გამონათქვამების ამოკრება. შედარება შეპირისპირების, დასკვნების გამოტანის უნარის განვითარება. შეუძლია შეპირისპირება შედარება და დასკვნების გამოტანა
წიგნი, რვეული
დისკუსია
101.

დამატებითი ამოცანები. ტექსტის ენა. ეს საინტერესოა. სიტყვის კონა
ზეპირი მეტყველების უნარ–ჩვევების განვითარება. შეუძლია წარმოადგინოს საკუთარი ან ჯგუფის პოზიცია
წიგნი, რვეული
დისკუსია
102.

ტექსტის ენა
გაიაზრონ როგორია მწერლის ენა. შეუძლიათ მწერლის ენის გაგება
103.
ისმინე სწავლის მძებნელო

დავუთ გურამიშვილი. მოვემზადოთ ტექსტის წასაკითხად. ავტორი კომპოზიცია
დავით გურამიშვილის გაცნობა. ტექსტში ინფორმაციის მოძებნის უნარ–ჩვევების განვითარება.
შეუძლია ინფორმაციის მოძიება
წიგნი, რვეული
ვიცი, მინდა ვიცოდე, ვისწავლე
104.

ქართველ უფალთა მეგვარტომობის იგავი, სწავლა მოსწავლეთა
წაიკითხოს და გააანალიზოს სხვადასხვა ტიპის ტექსტები
X.6
აღწერს ტექსტის კომპოზიციას, განსაზღვრავს მეტყველების ტიპს
წიგნი, რვეული
პაუზებით კითხვა
105.

დავითიანი. უკვდავების წყაროს იგავი. ჯვარცმის ამბავი და ტირილი ღვთისმშობლისა
წაიკითხოს სხვადასხვა ჟანრის მხ.ნაწარმოები
X.8
საუბრობს თუ რაზე დააფიქრა ნაწარმოებმა. მსჯელობს პრობლემაზე
წიგნი
პაუზებით კითხვა
106.

მოთქმა ხმათა თავბოლო ერთი
წაიკითხოს სხვადასხვა ჟანრის მხ.ნაწარმოებები
X.6
საუბრობს იმის შესახებ რამდენას შეესაბამება ის, რაც ნაწარმოებშია მის შეხედულებას.
წიგნი, რვეული
დავეხმაროთ ერთმანეთს
107.

ქართველთა და კახთაგან თავიანთ უფალთან შეორგულება. საწყაურის მოწყვა ღვთისაგან
წაიკითხოს. გააანალიზოს ტექსტი
X.9
განსაზღვროს ნაწარმოების ცენტრალური იდეა, მსჯელობს საკვანძო ეპიზოდების ურთიერთკავშირებაზე
წიგნი, რვეული
დავეხმაროთ ერთმანეთს
108.

საწყაულის მოწყვა ღვთისაგან
წაიკითხოს. გააანალიზოს ტექსტი
X.9
განსაზღვროს ნაწარმოების ცენტრალური იდეა, მსჯელობს საკვანძო ეპიზოდების ურთიერთკავშირებაზე
წიგნი, რვეული
დავეხმაროთ ერთმანეთს
109.

რუსთხელმწიფეთაგან ქართველთა მეფის ვახტანგის თავისთან მიპატიჟებარჩევა ქართველის ბატონისა
წაიკითხოს და გააანალიზოს მოცემული მონაკვეთი
X.8
საუბრობს იმის შესახებ თუ რაზე დააფიქრა ნაწარმოებმა. იზიარებს ან აკრიტიკებს ავტორისეულ ან გმირისეულ შეხედულებებს
წიგნი, რვეული
პაუზებით კითხვა
110.

მტერთაგან მეფის ვახტანგის ყეენთან შესმენა და ქვეყნისაგან ქართლისა წართმევა. ოსმალოსაგან ქართლის დაჭერა და ქართველის ბატონის რუსეთს წაბრძანება. გურამიშვილი. ძველთაგან დატოვება
წაიკითხოს და გააანალიზოს მოცემული მონაკვეთი
X.8
გამოხატოს საკუთარი დამოკიდებულებები ტექსტისადმი. მსჯელობს პრობლემებზე
წიგნი, რვეული
პაუზებით კითხვა
111.

ოდეს დატყვევებულმან ურჯულოს ქვეყანას საყვარლის სახე და სურათი ვეღარ ნახა, იმისი მოთქმა დავითისაგან. ოდეს დავითს ტყვეობასა შინა ციოდა, მზე ღრუბლის გამო თვალით არ ჩანდა, ამაზე თქმული მზეთა–მზის შესხმა და სვინდისის მხილება დავითისა
წაიკითხოს და გააანალიზოს მოცემული მონაკვეთი
X.8
გამოხატოს საკუთარი დამოკიდებულებები ტექსტისადმი. მსჯელობს პრობლემებზე
წიგნი, რვეული
დავეხმაროთ ერთმანეთს
112.

სიზმარი დავით გურამიშვილისა ტყვეობასა შინა. ტყვეობათაგან გაპარვა, დავითისა შველა. ღვთისაგან დავითი ჭთისაგან ტყვეობიდან გამოსვლა რუსეთში
წაიკითხოს და გააანალიზოს მოცემული მონაკვეთი
X.8
კითხულობს და გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას
წიგნი, რვეული
დავეხმაროთ ერთმანეთს
113.

დავით გურამიშვილისაგან საწუთრო სოფლის სამდუმარი. მეფის ვახტანგის სოფლის მიცვლა და ქართველ თავადთა და აზნაურთ რუსთ ხელმწიფის სამსახურ გამწესება
წაიკითხოს და გააანალიზოს მოცემული მონაკვეთი
X.9
განსაზღვროს მონაკვეთის იდეა. აჯგუფებს პერსონაჟებს, მსჯელობს პრობლემებზე
წიგნი, რვეული
დავეხმაროთ ერთმანეთს
114.

ოდეს დავით გურამიშვილი პრუსიაში დატყოვდა და თუ რამ აქვნდა თავისი საცხოვრებელი ისიც დაეკარგა. იმისთვის ტირილი
წაიკითხოს და გამოხატოს საკუთარი დამოკიდებულება
X.8
მსჯელობს პრობლემებზე. აკრიტიკებს ან იზიარებს ავტორისეულ ან პერსონაჟულ შეხედულებებს
წიგნი, რვეული
დავეხმაროთ ერთმანეთს
115.

ამ წიგნთა გამლექსავის გვარისა და სახელის გამოცხადება და საფლავის ქვაზე დასაწერი
წაიკითხოს და გამოხატოს საკუთარი დამოკიდებულება
X.8
მსჯელობს პრობლემებზე. აკრიტიკებს ან იზიარებს ავტორისეულ ან პერსონაჟულ შეხედულებებს
წიგნი, რვეული
დავეხმაროთ ერთმანეთს
116.

ტექსტის წაკითხვის შემდეგ დამატებითი ამოცანები
იმსჯელოს დავითის დიდ ტკივილზე გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება
X.8
გამოხატავს საკუთარ აზრს
რვეული
თხზულების პრეზენტაცია
117.

ეს საინტერესოა
ძიების უნარ–ჩვევების განვითარება და შეუძლია მოიკვლიოს და მოიძიოს მასალა
ინტერნეტი. ლიტერატურა
ჯგუფში მუშაობა. დავეხმაროთ ერთმანეთს
118.

გამეორება
119.

გამეორება
120.

გამეორება
121.

გამეორება
122.

გამეორება

No comments:

Post a Comment