ს.ს.ი.პ. კასპის
მუნიციპალიტეტის სოფელი ხოვლის საჯარო სკოლა
VII კლასის თემატურ–კალენდარული გეგმა (მასწავლებელთათვის, 1-ლი სემესტრი)
მასწავლებელი:
ეკა მერებაშვილი
საგანი:
ქათული ენა და ლიტერატურა
დამტკიცებულია
- 2014–15სასწ.წელი
კათედრის
გამგე: შორენა ჯანანაშვილი
გაკვეთილის
თემატიკა
|
საათების
რ-ბა
|
ჩატარების
დრო
|
რესურსები
|
აქტივობები
და მეთოდები
|
მიზნები
|
მოსალოდნელი
შედეგები
|
შეფასება
|
|
1.
1
|
სიტყვა წინამძღვრიანთკარის
სამეურნეო სკოლის გახსნაზე
|
2სთ.
|
18-19.09
|
სახელმძღვანელო,რვეული,კალამი.
|
გაკვეთილი-სემინარი; დისკუსია;მსჯელობა,
კითხვების დასმა,თავისუფალი წერა;
|
ტექსტის
წაკითხვა-გააზრება; მსჯელობის უნარის განვითარება;
ენის ნორმების დაცვა.
|
VII-1,7,13
|
კითხვა,თხრობა
საშინაო დავალება
|
2.
2
|
დავით გურამიშვილი -„დავითიანი,“(სწავლა
მოსწავლეთა)
|
3სთ.
|
სახელმძღვანელო დაფა,ცარცი
.რვეული
განმარტებითი
ლექსიკონი
|
ჩუმი კითხვის მეთოდით ნაწარმოების თემისა და
იდეის გაგება,
ინდივიდუალური მუშაობა ლექსიკონის დახმარებით
|
ტექსტის გაგება-გააზრება;
ლექსიკონზე მუშაობა.
.
|
VII-9,10
|
კითხვა,თხრობა
საშინაო დავალება
|
|
3.
3
|
მსაზღვრელ საზღვრულის ბრუნება
|
1სთ
|
სახელმძღვანელო დაფა,ცარცი ,რვეული ,კალამი.
|
პრაქტიკული მუშაობა–ახლად შეძენილი ცოდნის
განმტკიცება სავარჯიშოებით.
|
წერითი უნარების განვითარება
|
VII-14
|
წერითი დავალება,
|
|
4.
|
შემაჯამებელი წერა 1
|
|||||||
5.
4
|
სულხან- საბა ორბელიანი-„სოფლის მაშენებელნი“
„ეზოპე ძაღლი მელა და მამალი“
„ძალა ერთობილა“
„უგუნური მცურავი“
გლახაკი და ქილა ერბო“
„კუ და მორიელი“
„კაცი და გველი“
„კეისრის მაგისტროსი“
„მოგზაურობა ევროპაში“
|
5სთ.
|
სახელმძღვანელო დაფა,ცარცი
.რვეული
განმარტებითი
ლექსიკონი
|
მინი-ლექცია,სემინარი მსჯელობა
ძიებითი კითხვის სტრატეგია;
ჯგუფური მუშაობა,
პრეზენტაცია
|
სხვათა მეტყველების მოსმენა და შეფასება;
დისკუსიაში მონაწილეობა; ნაწარმოების ჟანრის, ავტორის განწყობის, პერსონაჟთა
სახეების ამოცნობა; ზეპირი ინფორმაციის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.
|
VII-2,4,9,1
|
კითხვა,თხრობა
საშინაო დავალება
პრეზენტაცია
|
|
6.
5
|
ილია ჭავჭავაძე-„ჩვენი ეხლანდელი სიბრძნე-სიცრუე“
|
1სთ
|
სახელმძღვანელო.
დაფა,ცარცი.
რვეული
|
ძიებითი კითხვის სტრატეგია;
დისკუსია
პრაქტიკული მუშაობა–ახლად შეძენილი ცოდნის
განმტკიცება სავარჯიშოებით.
|
მსჯელობის უნარის
განვითარება
გაეცნობა
სიუჟეტიან პროზაულ ნაწარმოებს,იგავ–არაკს.
დააკვირდება ადამიანთა მანკიერების მამხილებელ ,დამრიგებლობით
ნაწარმოებს. გამოთქვამს მოსაზრებებს.შეისწავლის ალეგორიას.
|
VII-7,11
|
მსჯელობაში მონაწილეობა
,წერითი დავალებების შესრულება;
|
|
7.
6
|
მუხრან მაჭავარიანი-„საბა“
|
1სთ
|
სახელმძღვანელოდაფა
,ცარცი.
რვეული.
|
პირამიდული ისტორია.
წერა–„ფანტაზია“
სწავლა შეცდომების გასწორებით.
|
მსჯელობის უნარის
განვითარება
|
VII-1,10,12
|
კითხვა,თხრობა, წერა
|
|
8.
7
|
შემაჯამებელი გაკვეთილი
|
1სთ.
|
სახელმძღვანელო.
დაფა,ცარცი,.
რვეული,კალამი.
|
მინი-ლექცია,სემინარი,.
მსჯელობა;
ძიებითი კითხვის სტრატეგია;
პრაქტიკული მუშაობა–ახლად შეძენილი ცოდნის
განმტკიცება სავარჯიშოებით.
|
მოსწავლეებმა გაარჩიონ მთავარი და არამთავარი
პერსონაჟები და დაინახონ განსხვავებები ზღაპარსა და
მოთხრობის პერსონაჟებს შორის.
გრამატიკული პირის გააზრება.
|
VII-9,12
|
წერითი დავალება
|
|
9.
8
|
ლადო ასათიანი-„ვაჟა ფშაველას ნაამბობი“
|
2 სთ
|
სახელმძღვანელო.
,რვეული,კალამი
მონიტორი
.სურათები
|
მინი-ლექცია,სემინარი,.
ტექსტზე მუშაობა ჯგუფური მუშაობა.
პრაქტიკული მუშაობა–ახლად შეძენილი ცოდნის
განმტკიცება სავარჯიშოებით.
|
ერთსა და იმავე თემაზე შექმნილი პოეტური
ნაწარმოებების შედარება,სათქმელის გამოხატვა ლექსის ფორმით
|
VII-6,9,12
|
ზეპირი.
თხრობა.
წერითი სამუშაო
|
|
10.
9
|
ანა კალანდაძე-„ რავარ? სატევარი ვარ!“
|
1 სთ
|
სახელმძღვანელო.
დაფა,ცარცი. რვეული,კალამი.
|
მინი-ლექცია,სემინარი,.
მსჯელობა;
|
ტექსტის
კითხვის სტრატეგიის გაცნობა;
|
VII--2,3,5
|
თხრობა
|
|
11.
10
|
ტიციან ტაბიძე-„რია რია“
|
1 სთ
|
სახელმძღვანელოდაფა,ცარცი,რვეული,კალამი.
|
გაკვეთილი-სემინარი; დისკუსია;მსჯელობა,
კითხვების დასმა,თავისუფალი წერა;
|
ნასწავლი და მოსმენილი ტექსტიდან მიღებული
ინფორმაციის გამოყენებით დასკვნის დაწერა.
|
VII-2,3,5,7,8,9,10,11,12
|
კითხვა,
წერითი სამუშაო
პრეზენტაცია
|
|
12.
11
|
ბესიკ ხარანაული-ლექსები
|
1 სთ
|
სახელმძღვანელოდაფა,ცარცი,რვეული,კალამი.
|
ძიებითი კითხვის სტრატეგია;
|
ზუსტი სინონიმები,მიმართვა
|
VII-7,13
|
კითხვა,
წერითი დავალება
|
|
13.
12
|
პლაკატის /გაზეთის შექმნა
|
1 სთ
|
სახელმძღვანელო,რვეული,კალამი.
|
წერა-დიზაინი; წერის ტექნიკის დამუშავება.
|
მთავარი და არამთავარი ინფორმაციის განსაზღვრა,
ზეპირმეტყველების ძირითადი ენობრივი მახასიათებლების ამოცნობა; საკუტარი
დამოკიდებულების გადმოცემა;აუდიტორიის გათვალისწინება; ენის ნორმების დაცვა.
|
VII-2,5,7,8,13
|
ბლოგის შექმნა
|
|
14.
13
|
გურამ პეტრიაშვილი-„პატარა დინოზავრი“
„თეთრსულელა“
|
5სთ.
|
სახელმძღვანელო
დაფა,ცარცი. რვეული,კალამი.
|
მინი-ლექცია,სემინარი;
ტექსტზე დაკვირვება.
ტექსტის გაგება
|
ზღაპრის სტრუქტურული მახასიათებლების გაცნობა.
ჩართული სიტყვები და გამოთქმები.
სხვათა სიტყვის გადმოცემა
|
VII-6,10,12
|
თხრობა;
კითხვა.
წერითი დავალება
|
|
15.
|
შემაჯამებელი გაკვეთილი
|
1სთ.
|
სახელმძღვანელო
დაფა,ცარცი. რვეული,კალამი.
|
ჯგუფური მუშაობა
|
მსჯელობის უნარის განვითარება
|
VII-7,8,9,10,11,12,13,14
|
პრეზენტაცია
|
|
16.
14
|
იაკობ გოგებაშვილი-„ბურჯი ეროვნებისა“
„რანი ვიყავით გუშინ
“
|
4 სთ.
|
სახელმძღვანელო.
დაფა,ცარცი. რვეული,კალამი.
|
დისკუსია;მსჯელობის ტიპის ტექსტის შექმნაზე
მუშაობა.,
|
უნახავი მოქმედების გამოხატვა,მიზეზ-შედეგობრივი
ურთიერთმიმართების გამომხატველი სიტყვებისა და კავშირების გამოყენება
|
VII-4,13
|
თხრობა; წერითი დავალება
|
|
17.
15
|
შემაჯამებელი გაკვეთილი
|
1სთ
|
სახელმძღვანელო.
დაფა,ცარცი. რვეული,კალამი.
|
მინი-ლექცია,სემინარი,.
ტექსტზე მუშაობა ჯგუფური მუშაობა
|
საინფორმაციო ტექსტის შექმნა
|
VII-1,5,7,9,10,11,12,13
|
კითხვა,თხრობა;
წერითი სამუშაო;
ტექსტზე დაკვირვება.
პრეზენტაცია
|
|
18.
|
შემაჯამებელი
სამუშაო N
2
|
1სთ.
|
||||||
19.
16
|
ბალადა-„თავფარავნელი ჭაბუკი“
|
5სთ
|
სახელმძღვანელო
დაფა,ცარცი,
რვეული,კალამი.
|
მინი-ლექცია,სემინარი,.
ტექსტზე მუშაობა ჯგუფური მუშაობა
|
თხრობით სტრუქტურის მახასიათებლების გაცნობა.
სიუჟეტის ცნების შემოტანა
ნასახელარი ზმნების წარმოება
|
VII-7,8,9,10,11,12,13,14
|
კითხვა,თხრობა;
წერითი სამუშაო
|
|
20.
|
ილია ჭავჭავაძე-„ბაზალეთის ტბა“
|
3 სთ
|
სახელმძღვანელო
დაფა,ცარცი,
რვეული,კალამი.
|
მინი-ლექცია,სემინარი,.
ტექსტზე მუშაობა ჯგუფური მუშაობა
|
მხატვრული ნაწარმოების შედარება ხალხურ წყაროსთან.
სხვათა ნათქვამის გადმოცემა
|
VII-7,8,9,10
|
კითხვა,თხრობა;
წერითი დავალება.
|
|
21.
17
|
ვაჟა ფშაველა-„ხმელი წიფელი“
„იას უთხარი ტურფასა“
ნიკოლოზ ბარათაშვილი-„ცისა ფერს“
|
5 სთ
|
სახელმძღვანელო
დაფა,ცარცი,
რვეული,კალამი.
|
მინი-ლექცია,სემინარი,.
ტექსტზე მუშაობა ჯგუფური მუშაობა
|
გაპიროვნების ხერხის გაცნობა
როგორ გამოიხატება შედარება.
ორი სიტყვის ერთად ბრუნება
|
VII-7,8,9,10,11,12,13,14.
|
კითხვა,თხრობა
წერითი სამუშაო
|
|
22.
18
|
შემაჯამებელი
სამუშაო N 3
|
1სთ
|
||||||
23.
19
|
ანა კალანდაძე-„საქართველოო ლამაზო“
“მედეა კახიძე-„ჩემი მიწის სადღეგრძელო“
მურმან ლებანიძე-„სამშობლო“
„ბევრს არ დაგპირდები“
აკაკი წერეთელი-„სულიკო“
ვაჟა ფშაველა-„სამეფოს სიმღერა“
დავით გურამიშვილი-„დინარი“
როგორ შეიქმნა
საქართველოს ჰიმნი
|
7სთ
|
სახელმძღვანელო
დაფა,ცარცი. რვეული,კალამი.
|
მინი-ლექცია,სემინარი,.
მსჯელობა;
ძიებითი კითხვის სტრატეგია;
|
.
ციტატისა და პერიფრაზის ცნების
გაცნობა.პოეტურიტექსტის შექმნა ამ ხერხების გამოყენებით.
ზმნისწინის ფუნქცია.
|
VII-7,8,9,10,11,13,14
|
კითხვა,თხრობა
წერითი სამუშაო
|
|
24.
20
|
ნიკოლოზ ბარათაშვილი-„მაიკო ორბელიანისადმი
მიწერილი წერილი“
„სულო ობოლო“
|
5 სთ
|
სახელმძღვანელო
დაფა,ცარცი. რვეული,კალამი.
|
მინი-ლექცია,სემინარი,.
ტექსტზე მუშაობა ჯგუფური მუშაობა
|
პარონიმები.
სხვათა სიტყვის გამოხატვა
წერილის ძირითადი ელემენტების გაცნობა.
მიზნისა და ადრესატის გათვალისწინებით წერის
უნარ-ჩვევების გამომუშავება.
|
VII-7,8,9,10,11,12,13,14
|
კითხვა,თხრობა
წერითი სამუშაო
|
|
25.
|
შემაჯამებელა
სამუშაო N 4
|
1სთ.
|
||||||
26.
21
|
ნოდარ დუმბაძე-„სისხლი“
რევაზ
ინანიშვილი-„ჩიტების გამომზამთრებელი“
|
7სთ
|
სახელმძღვანელო
დაფა,ცარცი. რვეული,კალამი.
|
მინი-ლექცია,სემინარი,.
ტექსტზე მუშაობა ჯგუფური მუშაობა
|
სიმბოლოს ცნების შემოტანა.აქტიური კითხვის
სტრატეგია.
ფრაზეოლოგიზმები
|
VII-7,8,9,10,11,12,13,14
|
კითხვა,თხრობა
წერითი სამუშაო
|
|
27.
22
|
რევაზ ინანიშვილი-„დამრიგებელი“
მერაბ ბერძენიშვილი-„დამნაშევე დასჯილია“
|
7სთ
|
სახელმძღვანელო
დაფა,ცარცი. რვეული,კალამი.
|
მინი-ლექცია,სემინარი,.
ტექსტზე მუშაობა ჯგუფური მუშაობა
|
დისკუსიის ცნების შემოტანა.დისკუსიაში
მონაწილეობოს და მისი წარმართვის უნარ-ჩვევები.
რიცხვითი სახელი არსებითი სახელის როლში.
|
VII-2,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14
|
ტექსტზე დაკვირვება.
პრეზენტაცია
წერითი სამუშაო
|
|
28.
23
|
გალაკტიონ ტაბიძე-„ეს მშობლიური ქარია“
„ატმის რტოო დაღალულო რტოო“
„გაგონდება თუ არა“
„მზო თიბათვისა“
|
6სთ
|
სახელმძღვანელო
დაფა,ცარცი. რვეული,კალამი.
|
მინი-ლექცია,სემინარი,.
მსჯელობა;
ძიებითი კითხვის სტრატეგია;
|
ბგერწერის ხერხები.პოეტური ნაწარმოების შექმნა
ბგერწერის ხერხების გამოყენებით.
|
VII-2,3,7,8,9,11,12,13,14
|
კითხვა,თხრობა
წერითი სამუშაო
|
No comments:
Post a Comment